Politiebericht Heerlen

Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Heerlen 3-01-2002
Verkeershandhavingsteam
Politiebericht, 11.25 uur (JC)

Zes automobilisten bekeurd voor rijden onder invloed

Ook tijdens de gebruikelijke nieuwjaars recepties wil men wel eens te diep in het glaasje kijken. Dat bleek tijdens de alcoholcontroles die gisteren, woensdag 2 januari 2002 vanaf 16.00 tot 01.00 uur gehouden werden. In Maastricht werd in samenwerking met de collegas van de basiseenheid Maastricht Centrum en het Verkeershandhavingsteam op 4 lokaties gecontroleerd. In het totaal werd van 829 automobilisten een blaastest afgenomen. Vier van hen hadden teveel alcohol genuttigd en kregen daarvoor een proces-verbaal. De bestuurder met de hoogste uitslag, 1 kreeg een boete opgelegd van 351. In Heerlen werd door het Verkeershandhavingsteam in dezelfde periode 317 blaastesten afgenomen waarbij aan twee bestuurders proces-verbaal moest worden aangezegd. Een van deze bleek 8 december 2001 ook al bekeurd te zijn wegens het rijden onder invloed. Beide bestuurders mogen zich te zijner tijd voor de rechter verantwoorden.