Schuitema sluit distributiecentrum in Monster

Schuitema NV

Schuitema sluit distributiecentrum in Monster

Amersfoort, 3 januari 2002
De directie van Schuitema n.v., de kracht achter C1000, heeft besloten haar distributienetwerk verder te optimaliseren door het sluiten van het distributiecentrum (DC) te Monster.
Met ingang van het tweede kwartaal 2002 worden de activiteiten overgenomen door de distributiecentra te Deventer, Woerden, Elst en Gilze.

Als gevolg van de sluiting van Monster vindt er een herverdeling plaats van de logistieke activiteiten. Vanuit het distributiecentrum in Gilze werden de voormalige A&P winkels onder andere voorzien van servicematerialen (verpakkingen, bedrijfskleding, etc.) en klein volume artikelen, zoals bijvoorbeeld cosmetica. Deze activiteiten worden overgebracht naar het afgelopen jaar geopende landelijke distributiecentrum te Deventer.
Doordat hierdoor meer capaciteit ontstaat in het DC te Gilze, kunnen de betreffende activiteiten van Monster probleemloos worden overgenomen.

Het voorgenomen besluit is voorgelegd aan de ondernemingsraad. De overheveling van de activiteiten van Monster heeft geen gedwongen ontslagen tot gevolg, omdat voor alle betrokken medewerk(st)ers passend werk voorhanden is in de overige DCs.

Voor nadere informatie:

De heer K.J. van den Hoven