Europese subsidie voor rund- en kalfsvleerscampagne

Datum nieuwsfeit: 04-01-2002
Bron: Voorlichtingsbureau Vlees
Voorlichtingsbureau Vlees

Persbericht d.d. 1/4/2002

04-01-2002: Europese subsidie voor rund- en kalfsvleerscampagne

De Europese Commissie heeft een subsidieaanvraag van het Voorlichtingsbureau Vlees voor een informatiecampagne voor rund- en kalfsvlees goedgekeurd. De campagne is gericht op het terugwinnen van het consumentenvertrouwen in rund- en kalfsvlees. De Europese Commissie verstrekt 1.061.000 subsidie voor deze campagne.

Centraal in de campagne staat de boodschap dat rund- en kalfsvlees in Nederland uitgebreid wordt gecontroleerd. Door etikettering kan men zien waar het vlees is geproduceerd. In totaal zal 1.769.000 worden ingezet om deze boodschap over te brengen.

In deze informatiecampagne voor Nederlands rund- en kalfsvlees zal gebruik worden gemaakt van tv-commercials, advertenties, public relations en winkelmateriaal. Tevens zal bij de consumententelefoon en op de internetsite (www.vlees.nl) aandacht worden besteed aan deze campagne.

Voor meer informatie:
Voorlichtingsbureau Vlees