Demonstratie tegen congres extreem-rechtse Grijze Wolven

Ingezonden persbericht

Persbericht 18/12 2001

Demonstratie tegen congres extreem-rechtse Grijze Wolven

Amsterdam - Diverse Turkse, Koerdische en Nederlandse antifascisten organiseren op 5 januari een demonstratie in het centrum van Den Bosch en bij de Brabant Hallen. Daar komen op dat moment enkele duizenden extreem-rechtse Grijze Wolven bijeen voor het 4e jaarcongres van de Turkse Federatie Nederland, een mantelorganisatie van de extreem- rechtse partij MHP uit Turkije. Devlet Bahceli, de algemeen voorzitter van de MHP, zal het congres toespreken. Volgens de Binnenlandse Veiligheidsdienst heeft de MHP invloed op de aanstelling van bestuursleden van de Turkse Federatie Nederland.

...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen