Politiebericht district Maastricht

Datum nieuwsfeit: 07-01-2002
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 7-01-2002 Politiebericht district Maastricht (HP 17.00) Maandag 7 januari 2002

Maastricht, inbrekers aangehouden:
In de nacht van 4 op 5 januari zijn in Maastricht twee inwoners van die stad aangehouden die ervan verdacht worden dezelfde nacht ingebroken te hebben in het postkantoor aan de Stationsstraat te Elsloo.
In de betreffende nacht werd na het forceren van een achterdeur van het postkantoor de toegang tot het bedrijf verschaft en werden in de kantoorruimte twee kluizen ontvreemd. Elders uit het postkantoor werden postzegels, cadeaubonnen en telefoonkaarten weggenomen, alles goed voor een bedrag van 50.000.
Rond het tijdstip van de inbraak werd in de directe omgeving van het postkantoor een auto gezien die kort daarna in het stadsdeel Heugem te Maastricht door de politie gecontroleerd kon worden. In de auto werd het latere aangehouden tweetal aangetroffen. Een tweede door het duo gebruikte auto werd in de omgeving van de Stationstraat te Elsloo aangetroffen. Daarin werd de buit van de inbraak aangetroffen. Het tweetal werd daarna door de politie aangehouden en voor verder onderzoek ingesloten aan het politiebureau te Maastricht. Zij werden in verzekering gesteld en zullen morgen worden voorgeleid aan de Officier van Justitie te Maastricht.
De politie onderzoekt nog of het tweetal, 30 en 28 jaar, mogelijk meer soortgelijke misdrijven heeft gepleegd.