Alicia Keys genomineerd voor 6 Grammy Awards

Datum nieuwsfeit: 07-01-2002

BMG NEDERLAND

Alicia Keys genomineerd voor 6 Grammy Awards

Voor de 43ste editie van de Grammy Awards die op 27 februari a.s. in Los Angeles zullen worden uitgereikt, is de Amerikaanse zangeres Alicia Keys in 6 categorieën genomineerd waaronder Best R&B Album en Best New Artist.

De carrière van Alicia Keys laat zich omschrijven als een klassiek succesverhaal. Vorig jaar debuteerde ze met haar album Songs In A Minor. De 20-jarige Alicia Keys zag haar single Fallin in Nederland binnen twee weken naar de eerste plaats van de hitlijsten stijgen. Binnen vier weken stond haar album Songs In A Minor op de eerste plaats van de Album Top 100. Fallin en Songs In A Minor zijn inmiddels bekroond met een platina plaat. Wereldwijd zijn er bijna 7 miljoen exemplaren van het album over de toonbank gegaan.

Op 18 januari a.s. verschijnt de nieuwe single van Alicia Keys, getiteld A Woman s Worth, in mei dit jaar start ze met haar Europese tour.

Behalve Alicia Keys zijn ook de volgende BMG artiesten genomineerd voor een Grammy Award: Outkast (genomineerd voor 5 Grammy s), Usher, Blu Cantrell, Dido, Dave Matthews en Faith Evans.

Voor meer informatie:
BMG Nederland