Politiebericht Heerlen

Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Heerlen 8-01-2002
Verkeershandhavingsteam
Politiebericht, 16.55 uur (JC)

Veel bekeuringen voor niet dragen van autogordel

Tijdens de snelheidscontrole op de Rijksweg Gulpen-Witten en Lemiersberg in Vaals werd ook gecontroleerd op de draagplicht van de autogordel. De verkeersassistenten van het Verkeershandhavingsteam stelden vast dat op de Lemiersberg slechts 5 van de 720 gecontroleerde bestuurders zich niet aan de snelheidslimiet van 80 km/uur hadden gehouden. Voor wat betreft het snelheidsgedrag is dit een prima uitslag. Echter op die lokatie werden wel 50 en op de Rijksweg 23 bekeuringen uitgeschreven voor het niet dragen van de gordel. Bovendien reed een 30 jarige inwoner van Meerssen tijdens de ontzegging van zijn rijbevoegdheid. Deze was hem ontzegd tot april 2002. Uiteraard werd hij hiervoor bekeurd en het door hem bestuurde voertuig in beslag genomen.