Grontmij verbetert verkeersdoorstroming

Grontmij

Grontmij NV

8-1-2002 - Grontmij verbetert verkeersdoorstroming

De toekomstige autosnelweg A281 vormt de verbinding tussen de A1 en de A27 nabij Bremen (Duitsland). De aanleg van de A281 beoogt een verbetering van verkeersdoorstroming in heel noordwest Duitland. Grontmij levert een totaalpakket van advies tot en met de uitvoering voor de aanleg van deze belangrijke snelweg.

Door industrie, een vliegveld en een haven is er veel economische bedrijvigheid in het gebied en dat veroorzaakt veel verkeersdrukte. Voor de stad Bremen is de nieuwe snelweg een verademing. De A281 ontlast de binnenstad van vrachtverkeer en voorkomt op die manier geluidshinder en overlast door uitlaatgassen. De snelweg sluit aan op het internationale autowegennet. Grontmij levert een totaalpakket van advies tot en met de uitvoering en doet de volledige projectleiding voor de aanleg van deze belangrijke snelweg. Opdrachtgever is Bremer Gesellschaft für Projektmanagement im Verkehrswegebau. Het project startte in 1998 en volgens planning is de nieuwe A281 in 2010 een feit.