Ruime toegang procedures voor telecommunicatieondernemingen

Datum nieuwsfeit: 08-01-2002

Ruime toegang bezwaar- en beroepsprocedures voor telecommunicatieondernemingen

Bron: Rechtbank Rotterdam

Datum actualiteit: 8-01-2002

Telecommunicatieondernemingen die in hun bedrijfsbelang worden getroffen door een marktordenend besluit van de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit, hebben toegang tot de bezwaar- en beroepsprocedures tegen zo'n besluit.
Dat geldt ook als het besluit weliswaar is gericht tot een met accenten op de e's bepaalde telecommunicatieonderneming, maar de gevolgen daarvan ook andere ondernemingen raken. De rechtbank Rotterdam heeft dit buiten twijfel gesteld in een uitspraak van 7 januari 2002.
In die zaak ging het om een door Versatel aangespannen procedure over de aanwijzing van KPN als partij met aanmerkelijke marktmacht op grond van de Telecommunicatiewet. De rechtbank heeft zwaar laten wegen dat zo alle - vaak tegenstrijdige - belangen in de beoordeling kunnen worden betrokken en dat alle betrokken ondernemingen een inbreng in de procedures kunnen hebben.

Ga naar betreffende uitspraak met nummer: ad7867
(Zie het originele bericht)