Presentatie rapport over onderwijs

Bron: CDA

Wetenschappelijk Instituut presenteert op 9 januari a.s. rapport over onderwijs

Eerste politieke reactie door CDA-leider Jan Peter Balkenende

Het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA presenteert op woensdag 9 januari a.s. om 13.00 uur in perscentrum Nieuwspoort (zaal Wandelganger II) het rapport 'Vertrouwen in talent. Ruimte voor onderwijs met een missie'.

Het rapport wordt gepresenteerd door dr. Ab Klink (directeur van het WI), prof. mr. dr. Andries Postma (voorzitter van de studiecommissie die het rapport samenstelde) en
drs. Petra van der Kwast (auteur).
Het rapport bevat circa 50 concrete voorstellen om het onderwijs te verbeteren.

CDA-fractievoorzitter- en lijsttrekker prof. dr. Jan Peter Balkenende zal een eerste politieke reactie geven op het rapport.

Het rapport 'Vertrouwen in talent' is de zesde in de reeks Het wachten moe. Eerder verschenen in deze serie:
'Nieuwe regie in de zorg. Een christen-democratische visie op de structuur en financiering van de gezondheidszorg'; 'Partners in duurzaamheid. Een verantwoordelijk groen perspectief op een duurzame samenleving'; 'Nieuwe en solide wegen. Budgettair beleid in de volgende kabinetsperioden'; Evenredig en rechtvaardig. Een voorstudie naar een vlakke belasting; en een vervolg op Herstel van draagkracht'; 'De druk van de ketel. Naar een levensloopstelsel voor duurzame arbeidsdeelname, en tijd en geld voor scholing, zorg en privé'

Het rapport is woensdag 9 januari vanaf 9.00 uur beschikbaar op het CDA-bureau en bij de Afdeling Voorlichting in de Tweede Kamer.

Op het rapport rust een embargo tot woensdag 9 januari 13.00 uur.

Voor meer informatie: CDA-partijvoorlichter Marcel Meijer, tel. 070-3424842/06-53225950