Ingezonden brief Contrasma roept veel reacties op

Datum nieuwsfeit: 09-01-2002
Bron: Nederlandse Vereniging voor Addison en Cushing
Nederlandse Vereniging voor Addison en Cushing

Persbericht Solitaire
Ingezonden brief Contrasma roept veel reacties op Laurens Mijnders - 08-01-2002

In het blad van het Nederlands Astma Fonds, Contrastma, is een ingezonden brief opgenomen die wijst op de mogelijke gevaren van overdosering van corticosteroïden. Deze brief levert veel reacties op bij de NVACP.

Naar aanleiding van deze brief heeft de NVACP al meerdere telefonische reacties ontvangen van patiënten die reeds gedurende vele jaren hoge doseringen corticosteroïden gebruiken, oplopend tot 50 mg Prednison per dag. Uit alle reacties blijkt dat artsen te weinig of geen informatie over de bijwerkingen geven aan gebruikers van deze medicijnen. Over de mogelijkheid van een Addison-crisis wordt nagenoeg nooit gesproken.
De letterlijke tekst van de ingekorte versie van de ingezonden brief kunt u vinden bij "NVACP in de pers". Daar staat ook de volledige tekst van de ingezonden brief.