Nissan gaat sneller leveren

Nissan gaat sneller leveren

Bevoorrading gecentraliseerd

(10 januari 2002)

Nissan Motor Company heeft een manier gevonden om sneller auto's af te leveren. Door de ingebruikname van een nieuwe bevoorradingsdivisie bespaart het merk bovendien flink op de kosten en verkleint het de voorraad. Dankzij de nieuwe divisie is de Japanse autofabrikant in staat de verwachte groeiende vraag naar Nissans in goede banen te leiden. In 2002 lanceert de autofabrikant maar liefst 13 modellen, waaronder de Micra, de Primera en supersportauto de 350Z.

De nieuwe divisie bestaat uit vier onderdelen: Supply Chain Management Planning, Vehicle & Parts Logistics, Overseas Re-assembly Production en Service Parts Logistics. SCM Planning is compleet nieuw, de overige drie groepen maakten eerder onderdeel uit van de Productie & Industriële Ontwikkeling Divisie. Tadao Takahashi, de senior vice-president van Nissan Motor Company, leidt de bevoorradingsdivisie.

Efficiëntie en klanttevredenheid

Voorheen was de bevoorrading bij de verschillende divisies afzonderlijk geregeld. Sinds 1 december heeft Nissan alle activiteiten op dit terrein in Tokio gecentraliseerd. De logistiek van onderdelen en auto's en de informatietoevoer van klanten zijn hierdoor af te stemmen op orders. Hierdoor vergroot Nissan de efficiëntie en verhoogt het merk de klanttevredenheid. Het is een van de belangrijkste punten van het Nissan Revival Plan, het project dat de basis vormt voor langdurige groei en aanhoudende winst.