Politieberichten district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 10-01-2002
Persberichten, district Binnensticht 10.15 uur

Te snel over Biltse Rading

DE BILT Tijdens een snelheidscontrole op de Biltse Rading zijn twintig verkeersdeelnemers bekeurd voor te hoge snelheid.

De controle vond woensdag plaats van 10.00-11.00 uur. In dat uur kwamen 330 bestuurders voorbij. De hoogst gemeten snelheid was 117 km. p/u. Op de Biltse Rading geldt een maximum snelheid van 80 km. p/u.

Dronken autobestuurder aangehouden

ZEIST Een 55-jarige inwoner van Zeist is betrapt op het rijden onder invloed.

De man passeerde woensdagavond een alcoholcontrole op de Amersfoortseweg en moest, evenals 115 andere voorbijgangers, blazen. Naar aanleiding van de A (Alarm) op het blaasapparaat, werd de bestuurder naar het politiebureau in Zeist overgebracht voor de ademanalyse. Daaruit bleek dat de man 350 ugl. blies. Dat leverde hem een boete op.

De controle, die gehouden werd van 20.15 tot 22.30 uur, vond plaats in het kader van de alcoholcampagne Doe nuchter, Rij alcoholvrij. De andere 115 passanten hadden niet teveel alcohol gedronken.