Intensieve samenwerking Marshoek en Bureau Jurjen de Vries

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Intensieve samenwerking Marshoek en Bureau Jurjen de Vries

HOUTEN, 20020110 -- Marshoek Holding te Houten en Jurjen de Vries Holding te Geldermalsen hebben overeenstemming bereikt over vergaande samenwerking. Door de bundeling van kennis en systemen op het terrein van arbeidsprocessen en rendementsbeheersing zijn beide partijen ervan overtuigd hun klanten beter te kunnen bedienen. De nieuwe combinatie mikt met haar knowhow met name op de totale Retailmarkt.

Concreet betekent de samenwerking onder meer de koppeling van de planningsystemen van Bureau Jurjen de Vries met het management-informatiesysteem Resoft van Marshoek. Daarnaast zullen beide ondernemingen de krachten bundelen voor wat betreft de adviesdiensten. Vanuit het recent gestarte Marshoek Kennis Centrum zullen beide ondernemingen tevens praktijkopleidingen gaan verzorgen voor klantrelaties.

De samenwerking zal op termijn een volledige integratie van beide ondernemingen tot gevolg hebben. Met ingang van 1 januari 2002 heeft Marshoek Holding al een minderheidsbelang verworven in Jurjen de Vries Holding. De doelstelling is om deze per 1 januari 2005 om te zetten in een volledige overname. Het belang van de beide partners Johannes de Vries en Sytse Terpstra in de werkmaatschappij Bureau Jurjen de Vries voor Management & Efficiency blijft volledig gehandhaafd.

Bureau Jurjen de Vries zal in het tweede kwartaal van 2002 haar intrek nemen in het pand van Marshoek te Houten. Bureau Jurjen de Vries zal zelfstandig en onder eigen naam blijven opereren.

Directies
Jurjen de Vries Holding