FNV Bondgenoten stemt in met sociaal plan Drent

Datum nieuwsfeit: 10-01-2002

FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten stemt schoorvoetend in met sociaal plan Drent

Vandaag heeft FNV Bondgenoten schoorvoetend ingestemd met een sociaal plan voor machinefabriek Drent in Eerbeek. Het plan dat de bond met Drent heeft afgesloten is beperkt. De leden eisten tevergeefs meer zekerheid, maar stemden niettemin in met het bereikte resultaat. Bestuurder Jan Verhoeven van FNV Bondgenoten: 'Het besef was sterk dat er op dit moment niet meer in zit. Tegelijk hebben onze leden ook rekening willen houden met de continuïteit van de werkgelegenheid voor de achterblijvers'.

In het sociaal plan is afgesproken dat in het najaar van 2002 de onderhandelingen worden voortgezet over noodzakelijk aanvullende voorzieningen. Naast outplacement krijgen de werknemers die ontslagen worden gedurende 6 maanden een aanvulling op de WW of lager loon bij een andere werkgever. Daarnaast krijgen ontslagen werknemers van 55 jaar en ouder een ouderenregeling aangeboden.

Drent is producent van grafische machines in Eerbeek. Het bedrijf krimpt zijn personeelsbestand in met 50 van de 160 werknemers, met name door het uitbesteden van de fabricage.

Noot voor redacties