Politieberichten district De Leijgraaf

Politiebericht Uden 10-01-2002
Politiebericht district De Leijgraaf

HENNEPKWEKERIJ

De politie heeft woensdagmiddag in een woning aan de Ringbaan-Noord in Uden een hen-nepkwekerij ontmanteld. De 32 jarige bewoner is aangehouden en verhoord. Op de zolder van de woning trof de politie 274 planten die inbeslag zijn genomen. De verdachte is inge-sloten voor verhoor. Donderdagmorgen is in een pand aan de Elizabethstraat in Uden een hennepkwekerij aan-getroffen en ontmanteld. Hier werden een 40 tal grote en 90 kleine hennepplanten aangetrof-fen. In een pand aan de Schepenhoek trof de politie een partij geoogste hennepplanten (aan-tal nog onbekend) aan. Ook dit is inbeslaggenomen. Een 52 jarige inwoner van Uden is aan-gehouden als verdachte voor beide hennepkwekerijen.

ONDER INVLOED

De politie heeft woensdagmiddag een 37 jarige bromfietser uit Uden bekeurd wegens rijden onder invloed van alcohol. De man werd gecontroleerd op de Passage in Uden. Na de blaas-test op het bureau kreeg hij een rijverbod van 4 uren en een proces-verbaal.

SNELHEID

Op de Land van Ravensteinstraat in Uden zijn woensdag 32 bestuurders bekeurd die te hard reden. De snelheid van 563 passanten is gemeten, hoogste snelheid bedroeg 73 km/u waar 50 km/u mag.