Nederlanders willen voorwaarden aan biotech in voeding

Datum nieuwsfeit: 11-01-2002

Nederland: voorwaarden aan biotech in voeding

Een ruime meerderheid van de deelnemers aan het publieke debat Eten en Genen vindt dat onder stringente voorwaarden doorgegaan mag worden met de toepassing van gentechnologie in voedsel. De keuzevrijheid voor de consument moet optimaal worden gegarandeerd door goed toegankelijke gedetailleerde productinformatie verplicht te stellen. Als het publiek meer vertrouwen krijgt in de instanties die over biotechnologie gaan (overheid, wetenschap en bedrijfsleven) en duidelijk nut en noodzaak van een biotechnologische toepassing inziet, zal men sneller bereid zijn deze te aanvaarden.

Dit zijn enkele conclusies uit het gisteren vrijgegeven rapport Eten en ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen