Gift Waterbedrijf Gelderland aan NHS en KWF

Waterbedrijf Gelderland steunt Hartstichting en Kankerbestrijding

Medewerkers Waterbedrijf Gelderland
steunen Hartstichting en Kankerbestrijding

Velp/Den Haag/Amsterdam, 11 januari 2002 - De medewerkers van Waterbedrijf Gelderland (WG) hebben te kennen gegeven de inhoud van het op te heffen personeelsfonds voor het overgrote deel ten goede te willen laten komen aan de Nederlandse Hartstichting (NHS) en de Nederlandse Kankerbestrijding/Koningin Wilhelmina Fonds (KWF). Woensdag 23 januari 2002 mogen de directeuren van genoemde organisaties, Ir. B. de Blij en Dr. K.W. van de Poll, uit handen van het fondsbestuur een cheque in ontvangst nemen van respectievelijk 33.488,98 en 26.954,54.

Waterbedrijf Gelderland is in 1998 ontstaan uit een fusie van de waterbedrijven WOG en WMG. Beide bedrijven kenden een personeelsfonds waarop medewerkers die in financiële problemen waren komen te verkeren, een beroep konden doen. De middelen waren afkomstig van bijdragen van de medewerkers en de directie.

Het fonds is opgeheven omdat het niet meer 'van deze tijd' wordt geacht. Over de bestemming van de gelden is een enquête gehouden onder de medewerkers van Waterbedrijf Gelderland. Hierbij zijn naast NHS en KWF nog vijf andere organisaties (Gasthuis Sravana Doetinchem, Novib, Kinderboerderij Wamel, Foster Parents en Unicef) gekozen. Deze organisaties hebben hun bijdrage reeds eerder ontvangen.