Politieberichten district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 14-01-2002
Politieberichten district Lekstroom, 09.55 uur

Alcoholcontroles

NIEUWEGEIN / HOUTEN / IJSSELSTEIN In de nacht van zondag 13 op maandag 14 januari heeft de politie op diverse locaties bestuurders een blaastest laten afleggen.

De controles vonden plaats op de Staart in Houten, de Utrechtseweg in IJsselstein en de Weg naar de Poort in Nieuwegein. Geen van de 22 bestuurders die een blaastest moesten afleggen, bleek (teveel) te hebben gedronken.

Aanrijding tussen motor en auto

IJSSELSTEIN Op zondag 13 januari is een motorrijder met een auto in botsing gekomen. De motorrijder en zijn zoon raakten gewond.

Rond 17.00 uur reed een 46-jarige motorrijder uit Lopik met zijn 13-jarige zoon achterop over de Provincialeweg N201 in de richting van Benschop. Over dezelfde weg kwam hem een 24-jarige automobiliste uit Benschop tegemoet. De automobiliste sloeg op de kruising met de Hogebiezen linksaf en verleende daarbij geen vrije doorgang aan de rechtdoor rijdende motorrijder. Een aanrijding tussen beiden was het gevolg.

Door de aanrijding raakten de motorrijder (schouderletsel) en zijn zoon (beenletsel) gewond en werden per ambulance naar het Sint Antoniusziekenhuis in Nieuwegein gebracht. Beiden werden in het ziekenhuis opgenomen.