Grontmij reconstrueert sportpark Molenhoek in Heythuysen

Grontmij

Grontmij NV

14-1-2002 - Grontmij reconstrueert sportpark Molenhoek

In opdracht van de gemeente Heythuysen reconstrueert Grontmij Limburg sportpark Molenhoek. In het voorjaar van 2001 zijn in een eerste fase van het project twee voetbalvelden aangelegd. In de huidige tweede fase legt men nieuwe tennisbanen, een evenemententerrein en een kunststof atletiekbaan aan.

De gemeente vond de faciliteiten van het oude sportpark niet meer voldoende voor de sportende en recreërende burgers. Bovendien was het oude tennispark gelegen in een woonwijk. Deze locatie komt nu vrij voor bebouwing.

Millimeterwerk
Vooral het aanleggen van de atletiekbaan bleek een akelig precies karwei te zijn. De baan moest precies vierhonderd meter lang zijn; met een maximale afwijking van twintig millimeter. Grontmij zat op slechts twee millimeter. De sportfaciliteiten worden aangelegd onder begeleiding van NOC*NSF. Zij keuren in verschillende fasen van het project. Als alles goed gaat volgt uiteindelijk certificering voor de bouw van de atletiekbaan.

De nieuwe tennisbanen hebben een zogenaamde tennisforce toplaag, die geschikt is voor alle weersomstandigheden. De tennisbanen worden bij aanvang van het nieuwe seizoen 2002 in gebruik genomen. De Fast-Track atletiekbaan is een volwaardige kunststofbaan, die uiterlijk 1 mei 2002 gereed is.

Meer informatie kunt u krijgen bij Erwin Kropman, telefoon (06) 1088 7349