ING benoemt Philippe Damas tot hoofd Private Banking groep

ING Groep

Amsterdam, 15 januari 2002

ING benoemt Philippe Damas tot hoofd van nieuwe Private Banking groep

ING heeft de heer Philippe Damas benoemd tot hoofd van de nieuwe Private Banking groep. De heer Damas zal zijn nieuwe functie begin april 2002 aanvaarden. Tot die tijd blijft hij aan in zijn huidige functie als landenmanager van ING in het Verenigd Koninkrijk.

De nieuwe Private Banking groep bundelt alle bestaande activiteiten op het gebied van private banking van BBL, BHF, ING Bank en ING Baring Private Bank in één organisatie. De groep valt onder het bestuurlijk centrum ING Europa en rapporteert aan de heer Michel Tilmant, lid en vice-voorzitter van de Raad van Bestuur van ING Groep. De heer Damas wordt lid van het comité ; Retail Europa.

"ING heeft een aantal succesvolle activiteiten in de groeimarkt van particulier vermogensbeheer. De integratie hiervan binnen één bedrijfsonderdeel maakt het mogelijk om nieuwe en bestaande klanten die hun vermogen willen beschermen en vergroten, beter van dienst te zijn", aldus de heer Tilmant.

De heer Igno van Waesberghe zal de heer Damas opvolgen als landenmanager van het Verenigd Koninkrijk (onder voorbehoud van goedkeuring door de toezichthouders). De heer Van Waesberghe treedt in dienst bij ING na 25 jaar bij ABN Amro gewerkt te hebben in verscheidene leidinggevende functies in het Verenigd Koninkrijk, Azië en Nederland.