EPN verwelkomt nieuw geassocieerd lid

Datum nieuwsfeit: 18-01-2002
Bron: Electronic Highway Platform Nederland

Electronic Highway Platform Nederland

Persbericht van het Electronic-highway Platform Nederland (EPN)

EPN verwelkomt nieuw geassocieerd lid

Per 1 januari 2002 verwelkomt EPN Arcares als nieuw geassocieerd lid. Arcares is de landelijke branchevereniging voor verpleging en verzorging. De vereniging telt 780 leden: verpleeghuizen en verzorgingshuizen die in totaal 1650 instellingen exploiteren.

De verpleeg- en verzogingshuizen leveren zorg aan zon 200.000 cliënten. Ze hebben samen 200.000 medewerkers. De meeste cliënten zijn ouderen. Een deel van de lidinstellingen opereert als zelfstandige organisatie. Een ander deel heeft zich georganiseerd in een groter verband. Zij maken deel uit van concerns waarin zowel verpleeg- als verzorgingshuizen zijn opgenomen. Steeds vaker treden ook de thuiszorg en ziekenhuizen toe tot die concerns. Arcares behartigt de belangen van de aangesloten instellingen en treedt op als vertegenwoordiger van de sector.