Politiebericht Flevoland

Korps: Flevoland, plaats: Gehele Regio 18-01-2002 Dagelijkse Persberichten
Stafdienst Communicatie, Marieken Westerink, 06-53737697

Aanhouding bedreiging
LELYSTAD Donderdagmorgen is bij een winkel aan de Kroonpassage een 49-jarige Lelystedeling aangehouden voor bedreiging en vernieling. De man gedroeg zich in de winkel erg agressief en bedreigde het winkelpersoneel. Het winkelpersoneel vroeg hem een aantal keren de winkel te verlaten. Toen hij dit niet deed, ontstond er een kleine schermutseling en werd de verdachte naar buiten geleid. Onderweg naar buiten trapte hij een vitrinekast kapot. Eenmaal buiten geeft de verdachte een van de personeelsleden een klap op het gezicht en rende weg. Hij is met hulp van andere winkeliers aangehouden en overgedragen aan de politie. Hij is voor nader verhoor overgebracht naar het politiebureau.

Mishandeling ?
LELYSTAD Donderdagavond kreeg de politie een melding binnen dat er iemand gewond in een woning aan de Kempenaar zou liggen. De politie ging snel ter plaatse en trof daar een 16-jarige jongen aan met een hoofdwond. Waarschijnlijk is hij met een bloempot op het hoofd geslagen. De jongen was buiten bewustzijn en is met vermoedelijk een hersenschudding per ambulance overgebracht naar het Zuiderzeeziekenhuis. De politie is direct met een buurtonderzoek gestart en heeft diverse sporen veiliggesteld. Het is op dit moment nog niet duidelijk wat er zich precies heeft afgespeeld.

Plakkers aangehouden
ALMERE De politie heeft donderdagmiddag twee mannen uit Hoorn (30 en 34 jaar) aangehouden omdat zij op de Landdrostdreef posters aan het plakken waren. De mannen zijn na verhoor op het politiebureau weer heengezonden.

Bommelding blijkt vals
ALMERE Donderdag tegen 18:00 uur kwam er bij de beveiliging van een bedrijf aan de Monitorweg een bommelding binnen. Een nog onbekende man zei dat er binnen enkele minuten een bom zou ontploffen. De beveiligingsmedewerkers hebben direct de meldkamer van de politie gebeld en de medewerkers die nog aanwezig waren geëvacueerd. De politie heeft het terrein afgezet. De bomverkenners van de politie hebben het pand uitgekamd, maar troffen niets aan. Tegen 21:00 uur werd het pand weer vrijgegeven. Bij vestigingen van dit bedrijf in Heerlen, Eindhoven en Maastricht zijn eveneens valse bommeldingen binnengekomen. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Controle Easy Rider
ALMERE / ZEEWOLDE De politie heeft donderdag bromfietscontroles uitgevoerd in het kader van het Easy Riders Project. s Middags werden op de Strandweg in Zeewolde zeven brommers gecontroleerd. Vier hiervan waren goed voor negen bekeuringen, voornamelijk voor het overschrijden van de constructiesnelheid.
s Avonds werden in het centrum van Almere Stad vijftien brommers gecontroleerd. Zes bromfietsers kregen in totaal 16 bekeuringen, voornamelijk voor het overschrijden van de constructiesnelheid.