Van Lanschot verhuist in Amstelveen

Van Lanschot Bankiers

Van Lanschot verhuist in Amstelveen

´s-Hertogenbosch/Amstelveen, 22 jan 2002

F. van Lanschot Bankiers NV heeft in Amstelveen een nieuw kantoor gekocht aan de Amsterdamseweg 511. De verhuizing van het huidige kantoor aan de Stroombaan 4 naar de uit 1929 daterende villa Aemstelle vindt nog voor de zomervakantie plaats. De officiële opening volgt later dit jaar.

In 1999 hebben we ons hier in Amstelveen gevestigd, zegt kantoordirecteur mr Ben Noy. Nu al zijn wij door de flinke groei van het private banking-segment uit ons jasje gegroeid. Het huidige kantoor in Gebouw Edison heeft ook niet de gewenste Van Lanschot-uitstraling die cliënten van ons zijn gewend. De 33 kantoren van Van Lanschot in Nederland zijn bijna zonder uitzondering gevestigd in historische panden of zorgvuldig gerestaureerde stadsvillas.

Het karakteristieke pand aan de Amsterdamseweg dateert uit 1929. Het gebouw is ontworpen door de bekende architect N.F. Coorengel. Opvallend zijn de uit kalkzandsteen bestaande lichtgrijze gevels, die zijn bepleisterd en begrind. Na de Tweede Wereldoorlog kwam het pand in handen van de gemeente Amstelveen die het eerst als woonruimte verhuurde. In 1963 werd de villa verbouwd tot expositiecentrum Aemstelle, maar in het ex- en interieur zijn de oorspronkelijke hoofdvormen nog duidelijk te herkennen.

Met een groot souterrain en diverse ontvangst- en kantoorruimten is deze villa groot genoeg om de toekomstige groei van particuliere cliënten in deze drukke regio op te vangen. Echt uniek is de directiekamer in de halfronde toren en het dakterras.

Het nieuwe kantoor van Van Lanschot moet eerst worden verbouwd voordat het geschikt is om als bankkantoor dienst te doen.