Bemiddelingspoging kinderopvang door FNV, CNV en MHP

Datum nieuwsfeit: 22-01-2002
Bron: ABVAKABO FNV

ABVAKABO FNV

Bemiddelingspoging kinderopvang (22 jan.)

Dinsdagochtend 22 januari is besloten dat de drie vakcentrales (FNV, CNV en MHP) gaan bemiddelen in het conflict in de kinderopvang. In de bemiddelingspoging gaan de drie centrales praten met de onderhandelaars van de drie vakbonden en van de werkgevers om tot een oplossing voor het conflict over de CAO te komen. De centrales hebben aangegeven dat ze haast achter hun poging willen zetten en snel met een advies willen komen. ABVAKABO FNV verwacht dat er aan het einde van deze week meer bekend is over het resultaat van de bemiddelingspoging.
De werkgeversorganisaties en de Unie hebben vorige maand al een CAO-akkoord gesloten, waarmee ABVAKABO FNV en CFO niet akkoord zijn gegaan. De werkgevers (MOgroep en Branchevereniging) en de Unie doen ook mee aan de bemiddelingspoging.
ABVAKABO FNV vergadert 22 en 23 januari met z'n leden in de kinderopvang over de situatie.