DELA nieuwe aandeelhouder in Ducatus

Van Lanschot Bankiers

DELA nieuwe aandeelhouder in Ducatus

´s-Hertogenbosch, 23 jan 2002

Beleggingsmaatschappij Ducatus NV geeft voor een bedrag van EUR 20 miljoen nieuwe aandelen uit. De aandelen zijn onderhands geplaatst bij DELA tegen een koers van EUR 63,50 per aandeel. DELA, die een belang van ruim 6% verkrijgt, treedt hiermee toe tot de kring van institutionele aandeelhouders in Ducatus die verder bestaat uit onder andere NIB Capital, SNS Reaal en Van Lanschot.

Met de opbrengst van de emissie zal Ducatus de lening aflossen die is opgenomen ter financiering van het eind 2001 verkregen belang in De Goudse. Sinds deze belegging bedraagt de omvang van de portefeuille preferente aandelen van Ducatus circa EUR 340 miljoen. Hiervan is 40% belegd in de financiële sector, 20% in industriële productie, 20% in handel, transport en logistiek en 12 % in de landbouw en veeteelt.

Bij de huidige beurskoers bedraagt het dividendrendement op een aandeel Ducatus ongeveer 5,6%. De gemiddelde resterende looptijd van de beleggingen van Ducatus, gemeten naar de periode waarin het huidige preferente dividend op de beleggingen is gefixeerd, bedraagt daarbij 3,6 jaar.

De emissie is verzorgd door F. van Lanschot Bankiers NV.