Hennepplantage ontmanteld in Geleen

Datum nieuwsfeit: 24-01-2002
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Sittard 24-01-2002

Hennepplantage ontmanteld in Geleen (JvK/15.00 uur)
De politie van Geleen heeft vanmiddag omstreeks 13.30 uur in een leegstaande loods aan de Burgemeester Lemmensstraat in Geleen een professioneel opgezette hennepplantage ontmanteld.

De hennepplantage werd min of meer bij toeval ontdekt door de twee gebiedsagenten van de wijk Lindenheuvel. Zij zagen bij de betreffende loods bedrijvigheid en gingen poolshoogte nemen. In de loods troffen zij een afgeschermd geheel aan verdeeld over in totaal negen cabines waarin hennepplanten werden gekweekt. Deze ruimten waren alleen van boven via een luik toegankelijk. In elke ruimte bevonden zich circa 270 hennepplanten zodat de gehele plantage in totaal ongeveer 2500 planten bevatte. Een 31-jarige inwoner van Geleen die in de loods aanwezig was werd aangehouden. Hij is in verzekering gesteld.

De plantage werd ontmanteld en de technische installatie waaronder 77 groeilampen, een volautomatisch irrigatiesysteem, afzuiginstallatie en ventilatoren werd in beslag genomen.
Door het energiebedrijf werd assistentie verleend bij het afbreken van de technische installatie.