Benoeming in de groep Dexia

Euronext Brussels

Persberichten - 25/01/2002

Benoeming in de groep Dexia

Benoeming in de groep Dexia Alain Delouis wordt benoemd tot auditeur-generaal van de groep Dexia. Voordien was hij directeur van de afdeling financiële markten en directeur van het kredietcomité, alsook lid van het uitvoerend comité van Dexia Crédit Local. Alain Delouis is 40 jaar en ingenieur bruggen en wegen. Hij studeerde aan de Ecole Polytechnique en het Institut Supérieur des Affaires. In 1987 werd hij benoemd tot speciaal afgezant van de prefect van de regio Bourgogne. In 1989 ging hij als technisch adviseur werken voor het kabinet van de Franse minister voor industrie en ruimtelijke ordening, de heer Roger Fauroux. In 1991 stapte hij over naar Crédit local de France bij de directie verbintenissen, en werd daarna achtereenvolgens regionaal directeur Languedoc-Roussillon, directeur van het net en de commerciële actie, directeur verbintenissen en ten slotte directeur van de dienst interne controle. Bij de oprichting van de groep Dexia werd hij aangesteld als directeur risk management van de Groep, een functie die hij waarnam tot juli 2000, toen hij aan het hoofd kwam te staan van de afdeling financiële markten van Dexia Crédit Local en lid werd van het uitvoerend comité.

Bron: Dexia
Provider: Euronext Brussels