Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Stijging verkoop De groene Koe: 40 procent

Datum nieuwsfeit: 26-01-2002
Vindplaats van dit bericht
Bron: Ecomel
Zoek soortgelijke berichten

Ecomel


Stijging De groene koe: 40 procent - 26 januari 2002 Persbericht: Limmen, 26 januari 2002

Stijging De groene koe: 40 procent

Het gaat goed met de afzet van De groene koe EKO zuivel! In 2001 is de afzet van de zuivelproducten van het merk De groene koe met maar liefst 40% gestegen ten opzichte van het voorgaande jaar. De biologische speciaalfabriek Ecomel, onderdeel van Campina, verwacht dat de stijgende lijn ook in 2002 wordt voortgezet.

Uitbreiding assortiment

Het zuivelassortiment onder merk De groene koe is sinds kort verder uitgebreid. Halfvolle melk, volle melk, karnemelk, milde en milde magere yoghurt en vanillevla waren al verkrijgbaar in literpak. Sinds kort zijn deze producten ook verkrijgbaar in kunststof statiegeldfles. Deze fles is de milieuvriendelijkste zuivelverpakking en past daardoor uitstekend bij een biologisch product. Tevens is de fles door de lekvrije klikdop en het lichte gewicht ook prettig en gemakkelijk in gebruik.

Uit onderzoek blijkt dat de consument een breder assortiment biologische zuivelproducten wil kopen in de supermarkt. In aansluiting hierop heeft Ecomel het assortiment uitgebreid met slagroom (200 ml), crème fraîche (125 ml), magere kwark (225 g), Biogarde halfvolle roer en stand (500 g), Biogarde bosvruchten en abrikozen (150 g), roomboter (250 g). Bovendien zijn de volgende kaasproducten verkrijgbaar: Gouda 48+ uitsnij (4kg/12kg), voorverpakt in plakjes (150 g) en stukjes (450 g) en geraspt (100 g), diverse leeftijden. Tenslotte levert Ecomel voor de cateringsector bekertjes halfvolle melk en karnemelk (200 ml), grootverpakkingen melk en karnemelk (10 liter) en roomboter (dozen 10/25 kg).

Sante gezondheidsbeurs

Op de Sante gezondheidsbeurs laten we de consument De groene koe producten proeven. Met name de yoghurt wordt door veel consumenten alleen al vanwege de heerlijke milde smaak gewaardeerd en gekocht. Alle bezoekers van de Sante Gezondheidsbeurs ontvangen een waardecheque waarmee thuis geheel gratis De groene koe milde of milde magere yoghurt kan worden uitgeprobeerd. Tevens is er een zeer aantrekkelijke beursaanbieding met voorverpakte kaas: 2 Euro per stuk!
---

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie