Imtech verzorgde techniek in hoofdkantoor 'De Bolder' van Mammoet

Imtech Overig Nieuws

28 januari 2002

Mammoet-transport

Hollands Glorie. Het bestaat nog. In het najaar van 2001 transporteerde Mammoet zijn eigen nieuwe hoofdkantoor op pontons over de Oude Maas van Zwijndrecht naar Schiedam. Twee Imtech-bedrijven werkten mee aan het hoofdkantoor 'De Bolder' van Mammoet, inmiddels wereldberoemd door de succesvolle berging van de Koersk.

Het meer dan 40 meter hoge gebouw werd op de werf van Grootint in Zwijndrecht gebouwd. Imtech Projects West (Breda) verzorgde alle technische oplossingen, van licht en kracht tot HVAC. Imtech Telematics zorgde voor een state of the art communicatienetwerk, waarin data en telefonie (via Voice over IP) geïntegreerd werden. Mammoet is zeer te spreken over de synergie van Imtech. 'Ze maken een heel professionele indruk en de interne communicatie is goed geregeld. Een zorg minder voor ons', aldus Mammoet's Global ICT Director Jeroen Ykema.