Politici dreigen maatschappijleer te laten stikken

Datum nieuwsfeit: 30-01-2002
Bron: Ingezonden persbericht

NEDERLANDSE VERENIGING VAN LERAREN MAATSCHAPPIJLEER

MAATSCHAPPIJLEER, DE ZUURSTOF VOOR DE DEMOCRATIE

Politici dreigen maatschappijleer te laten stikken; veel steun voor behoud maatschappijleer van wetenschappers en maatschappelijke organisaties.

Op 30 januari a.s. vergadert de vaste kamercommissie onderwijs van de Tweede Kamer over de notitie Continuïteit en vernieuwing in de tweede fase havo/vwo van staatssecretaris Adelmund. De positie van maatschappijleer als verplicht vak voor alle leerlingen in havo en vwo staat nog steeds ter discussie.

Sociale wetenschappers uit heel Nederland en maatschappelijke organisaties zoals Amnesty International en de FNV, protesteren tegen de door de staatssecretaris voorgestelde ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen