Onderzoek examencommissies hoger onderwijs

Inspectie van het Onderwijs

PERSVERKLARING

Utrecht, 31 januari 2002

De inspectie van het onderwijs kondigde in het voorjaar van 2001 aan een onderzoek te zullen doen naar het functioneren van examencommissies in het hoger onderwijs. De uitkomsten van dit onderzoek naar waarborgen voor kwaliteit en integriteit van examens en tentamens worden gepubliceerd in het Onderwijsverslag over 2001 dat de inspectie in april a.s. zal uitbrengen.

In een persbericht, afkomstig van EO-radio, wordt de indruk gewekt als zou de inspectie in het hoger onderwijs op min of meer grote schaal frauduleuze praktijken op het spoor zijn gekomen. Dit is niet het geval, zoals ook door de inspectie in het interview met EO-radio is aangegeven.
De inspectie onthoudt zich, zoals algemeen gebruikelijk is, van tussentijdse mededelingen over de uitkomsten van het lopende onderzoek.

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met Hanneke van Heijningen, T: 030-6669852.
E: (H.vanHeijningen@owinsp.nl).