Geen convenant met bedrijfsleven over soortenbescherming

Datum nieuwsfeit: 31-01-2002

VERENIGING PSO

Geen convenant met bedrijfsleven over soortenbescherming

In diverse media is de afgelopen dagen aandacht besteed aan het convenant over de bescherming van zeldzame diersoorten bij bouwprojecten, dat Vereniging Das & Boom, De Vlinderstichting en Vogelbescherming Nederland zouden gaan sluiten met de bouwwereld en de gemeenten. Deze berichtgeving niet juist. Het is waar, dat de vereniging Platform Soortenbeschermende Organisaties (PSO) werkt aan een gemeenschappelijke visie ten aanzien van de interpretatie van (inter)nationale wetgeving. Dit betreft een richtlijn voor de aangesloten soortenbeschermende organisaties. Van een convenant met het bedrijfsleven is echter geen sprake.

Aanleiding ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen