Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Vierde kwartaal Kelkoo bevestigt juiste koers naar winst

Vierde kwartaal Kelkoo bevestigt juiste koers naar winst

  • Sterk vierde kwartaal, omzetgroei van 45% ten opzichte van vierde kwartaal 2000
  • Omzet 2001: EUR 7,7 M, 133% groei ten opzichte van 2000
AMSTERDAM, 1 februari 2002 - Kelkoo, Europa's grootste online winkel zoekmachine, maakt vandaag zijn resultaten over het vierde kwartaal bekend. Dankzij een uiterst succesvolle online shopping periode rond Kerstmis en een grote vraag van zowel online winkels als grote merken naar bezoek vanuit Kelkoo, bereikte het bedrijf een omzet van EUR 2,66 M in Q4 (groei van 45% t.o.v. 1,84 miljoen in Q4 2000). Totale omzet van 2001 was EUR 7,7 M, 133% groei ten opzichte van 2000 (EUR 3,3 M). Vierde kwartaal: record omzet

"Dit was het eerste jaar dat we merkten dat de meeste online winkels meer traffic van ons wilden betrekken in de kerstperiode, met name omdat de verkopen via onze leads voldoende marge boden om de kosten te dekken", aldus Onno Staal, Country Manager Kelkoo Nederland.

Kelkoo stuurde een record van 7 miljoen leads naar haar klantennetwerk in Q4, waarmee de leidende positie als pan-Europees e-commerce portaal bevestigd wordt. Kelkoo trok gemiddeld 1,4 miljoen bezoekers per maand in Q4 in 8 landen.

Winst is in zicht

Kelkoo draait in het land van origine, Frankrijk, break-even sinds september 2001, dat is in minder dan 2 jaar na de start van het bedrijf. In Q4 bracht het haar totale verlies (Ebitda) terug tot EUR 0,74 M bij een omzet van EUR 2,66 M.

Kelkoo heeft nu bijna 500 klanten, waaronder de meerderheid van de toonaangevende online winkels en een groeiend aantal grote merken zoals Nokia, Minolta, Canon, Siemens, Bouyghes Nomad, Dell, IBM, Toshiba, Compaq, ING direct, Sofinco, Nordea, enz.

"Onze resultaten over het vierde kwartaal tonen onze kracht om de omzet snel te laten groeien, terwijl we onze kosten onder controle houden. We zijn op de juiste weg om in het vierde kwartaal van dit jaar ons break-even punt te bereiken op Europees niveau, dit is conform onze initiële planning," aldus Onno Staal.

Over Kelkoo

Kelkoo is een private onderneming opgericht in november 1999. De belangrijkste investeerders zijn Marshall Wayes and Meditor (UK), BNP Parisbas, Innovacom, Société Générale, Turenne en Halley communications (France), Netjuice, BBVA, Kutxa, ACF (Spain), Kistefos, KLP en Storebrand Norway. Kelkoo is een winkelservice op Internet en vergelijkt het aanbod van zo'n 2000 Europese online winkels. Het is de leidende Europese dot-com op retail gebied (Jupiter/MMXI Retail europe. dec.2001).

Kelkoo is aanwezig in 8 landen: Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland, Italie, Noorwegen, Zweden, Spanje en Denemarken.

Einde bericht

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie