Celstraf voor eigenaren loonbedrijven

Cel voor eigenaren loonbedrijven

Bron: Rechtbank 's-Gravenhage
Datum actualiteit: 1-02-2002

Twee eigenaren van loonbedrijven zijn gisteren door de Haagse rechtbank veroordeeld tot celstraffen van achttien maanden, waarvan zes voorwaardelijk, en geldboetes van 25.000 euro. De celstraffen waren conform de eisen van de officier van justitie. De geldboetes vielen 85.000 euro lager uit. De eerste verdachte, een 34-jarige man uit Den Haag, was de baas van agrarisch loonbedrijf Simply the Best. Een 45-jarige plaatsgenoot had de leiding over uitzendbureau Power II. Beiden zouden de belastingdienst voor ruim een miljoen euro hebben benadeeld.
De loonbedrijven werkten, evenals honderden andere in de Haagse regio, met illegalen die werden voorzien van valse paspoorten en sofi-nummers. De illegalen werden in de administratie afgedekt met valse facturen en valse urenstaten.

Zie voor de uitspraak inzake Simply the Best:

AA8761

Ga naar betreffende uitspraak met nummer: AD8759

Voor de volledige uitspraak: Zie het origineel http://www.rechtspraak.nl/act...id=6396&i=43&ti=3 .