Centrale Raad van Beroep: afwijzing verzoek om schadevergoeding

Datum nieuwsfeit: 01-02-2002

Centrale Raad van Beroep Utrecht

Werkgever niet voldaan aan verplichtingen schade te voorkomen; ten onrechte afwijzing verzoek om schadevergoeding

Bron: Centrale Raad van Beroep Utrecht

Datum actualiteit: 1-02-2002

Voor zover zulks niet reeds voortvloeit uit de op de ambtenaar van toepassing zijnde rechtspositionele voorschriften heeft de ambtenaar recht op vergoeding van schade die hij lijdt in de uitoefening van zijn werkzaamheden, tenzij het betrokken bestuursorgaan aantoont dat hij zijn verplichtingen is nagekomen de werkzaamheden van de ambtenaar zodanig in te richten, alsmede voor het verrichten van die werkzaamheden zodanige maatregelen te treffen en aanwijzingen te verstrekken als redelijkerwijs nodig is om te voorkomen dat de ambtenaar in de uitoefening van zijn werkzaamheden schade lijdt. Door de pallets niet tijdig te verplaatsen, waardoor beperkte manouvreerruimte ontstond bij het verplaatsen van een videokast, heeft het bestuursorgaan niet voldaan aan voormelde verplichting. Afwijzing van het verzoek om schadevergoeding berust niet op een deugdelijke motivering.

Ga naar betreffende uitspraak met nummer: AD8565
(Zie het originele bericht)