Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Suzuki XL-7 gooit hoge ogen in veiligheidstest

Datum nieuwsfeit: 01-02-2002
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

AutoRai


1-2-2002

Suzuki XL-7 gooit hoge ogen in veiligheidstest

De Suzuki Grand Vitara XL-7 behaalde uitstekende resultaten in een onlangs gehouden veiligheidstest.

De robuuste 7-persoonsuitvoering kreeg de hoogste score toebedeeld: G, wat staat voor goed. De test is uitgevoerd door het Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), een niet-commerciële organisatie van Noord-Amerikaanse verzekeraars.

De XL-7 onderging een frontale botsing met een snelheid van 65 kilometer per uur. De testvoertuigen konden de scores goed, acceptabel, net voldoende of slecht verdienen. De president van de Amerikaanse Suzuki Motor Corporation, Rick Suzuki, is bijzonder tevreden met het resultaat van de Grand Vitara XL-7: Veiligheid is voor Suzuki een belangrijk onderwerp en we zijn blij dat onze inspanningen zijn erkend door de IIHS.

Prijs-kwaliteitverhouding

Rick Suzuki is verheugd over het feit dat wederom de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding van Suzuki wordt benadrukt. Suzuki: De XL-7 heeft dezelfde score behaald als veel duurdere modellen van andere merken, zoals de BMW X5, de Lexus RX 300 en de Mercedes M-klasse. Deze voertuigen kosten zon 4.500 tot 9.000 euro meer dan de XL-7. De vierwielaangedreven 5- of 7-zitter staat in Nederland in de prijslijsten vanaf 34.899 euro.

Veilig en luxe

De Grand Vitara XL-7 dankt zijn hoge score onder meer aan zijn uit drie delen opgebouwde ladderchassis. Met behulp van geavanceerde computerprogrammas zijn chassis en carrosserie ontworpen. Delen van extra sterk staal zorgen voor een grote weerstand tegen torsie en trillingen. Speciale balken in de portieren bieden bescherming bij een aanrijding in de flank. Full-size airbags in het stuurwiel en in het dashboard zorgen voor aanvullende bescherming bij een frontale aanrijding. Bovendien is de XL-7 standaard uitgerust met ABS en EBD.

Behalve op onverharde wegen bewijst de inschakelbare vierwielaandrijving ook zijn veilige diensten bij gladheid. De vierwielaandrijving is rijdend in te schakelen (tot een maximum van 100 km/uur). Verder zijn zaken als in hoogte verstelbare veiligheidsriemen, verankerpunten voor kinderzitjes en kindersloten standaard. Deze hoogstaande veiligheidsvoorzieningen, gecombineerd met een luxe standaarduitrusting, maken van de Suzuki XL-7 een luxe voertuig met robuuste eigenschappen.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie