Persberichten disdrict Binnensticht, 12.30 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 2-02-2002
Persberichten disdrict Binnensticht, 12.30 uur

Frontale aanrijding

BOSCH EN DUIN- Op vrijdagmiddag vond er een frontale aanrijding plaats waarbij 2 personen gewond raakten.

Omstreeks 15.30 uur reed een 47-jarige automobilist uit Zeist over de Dolderseweg en kwam door nog onbekende reden op de verkeerde weghelft terecht en botste frontaal op een uit tegenovergestelde richting komende 58-jarige automobilist uit Muiderberg. De 58-jarige automobilist kwam bekneld te zitten in zijn auto en de brandweer moest de man uit zijn auto bevrijden. De man werd met inwendig letsel vervoerd naar het ziekenhuis. De 47-jarige man raakte o.a gewond aan zijn voet en werd eveneens vervoerd naar het ziekenhuis.

Het ambulancepersoneel werd bijgestaan door medisch personeel die per traumahelicopter naar de plaats van het ongeval waren gevlogen. Het verkeer ondervond hinder van het ongeval maar kon via een secundaire weg hun weg vervolgen.

Winkeldief aangehouden

DEN DOLDER- Op vrijdagmiddag werd een 48-jarige vrouw aangehouden nadat ze een winkeldieftal had gepleegd. De vrouw had boodschappen gedaan in een winkel gelegen aan de Paduaweg en rekende enkele goederen af aan de kassa. De vrouw hield echter enkele vleeswaren, (twv 20 Euro) verborgen in haar tas. De vrouw werd aangehouden door de gewaarschuwde politie. Op het bureau kreeg de vrouw een boete van 115 Euro en kon vervolgens huiswaarts keren.

Vechtpartij met gewonde

ZEIST- Op zaterdagochtend vond er een vechtpartij plaats waarbij een 24-jarige man uit Zeist gewond raakte.

Omstreeks 04.00 uur kreeg de politie de melding dat een aantal personen aan het vechten waren voor een horecagelegenheid aan de Jagerlaan. Toen de politie ter plaatse kwam kreeg ze van enkele omstanders te horen dat de 24-jarige man met een stuk glas in zijn nek was gestoken en met een taxi naar het ziekenhuis was gereden.

Omstanders wezen een 33-jarige man uit Zeist als de dader aan van deze steek partij. De man werd aangehouden en moest plaats nemen in de politieauto. Een 26-jarige man uit Zeist was het kennelijk niet eens met deze aanhouding en sloeg een deuk in de politieauto. Ook hij werd aangehouden en de mannen werden ingesloten voor verhoor.

Het is nog onduidelijk waarom de ruzie is ontstaan. Wel is vast komen te staan dat de 26-jarige man en de 24-jarige man bekenden van elkaar waren. De 24-jarige man kon na verzorging van zijn wond het ziekenhuis weer verlaten. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Plaats van ongeval verlaten

ZEIST- Op zaterdagochtend vond er een ongeval plaats waarna een 37-jarige automobilist de plaats van het ongeval verliet.

Omstreeks 00.30 uur zagen getuigen dat een auto op de Utrechtseweg van de weg raakte en een aanrijding veroorzaakte. Na de aanrijding stapte de 37-jarige man uit Zeist uit en liep weg. De politie werd gewaarschuwd en trof de bestuurder in de omgeving aan. Hij stond te urineren midden op de weg. De man werd aangehouden en overgebracht naar het bureau.

Onderzoek wees uit dat hij had gedronken maar hij weigerde te blazen op het ademanalyseapparaat. De man werd ingesloten voor verhoor.