Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Uitkomst enquete dienstverlening stadskantoor Deventer

Datum nieuwsfeit: 02-02-2002
Vindplaats van dit bericht
Bron: Gemeente Deventer
Zoek soortgelijke berichten

DIENSTVERLENING AFDELING BURGERZAKEN EN GEMEENTELIJK INFORMATIECENTRUM OVERWEGEND POSITIEF BEOORDEELD

Bezoekers van het Stadskantoor hebben in december geoordeeld over de dienstverlening van de afdeling Burgerzaken en het Gemeentelijk Informatiecentrum. En zij oordeelden overwegend in positieve bewoordingen.

De toegankelijkheid van het Stadskantoor en van de balies, de lengte van de wachttijd, het contact met de medewerker, de inhoudelijke kwaliteit van de dienst, de hoeveelheid tijd die de klant aan de balie heeft vertoefd en de verdere afhandeling van de vraag, het zijn allemaal aspecten van gemeentelijke dienstverlening die de klant als goed tot zeer goed beoordeelt. Maar het onderzoek heeft ook zaken opgeleverd die een punt van aandacht voor de gemeente vormen. Vooral de bereikbaarheid van het Stadskantoor en de openingstijden van de balies zijn in de ogen van de klant onder de maat.

Dienstverlening

Als vervolg op de bezoekersenquête is aan de medewerkers van de afdeling Burgerzaken en het Gemeentelijk Informatiecentrum gevraagd in te schatten hoe de bezoekers zich over bepaalde vragen en stellingen over hun dienstverlening hebben uitgelaten. De algemene lijn in de uitkomsten is dat waar de bezoekers een positief oordeel over aspecten van dienstverlening uitspraken, de medewerkers van de afdeling Burgerzaken een (veel) kritischer houding van de klant hadden verwacht.

Voor de opzet van dit onderzoek naar dienstverlening bij de gemeente is overigens aangesloten bij het stramien dat gemeentebreed gehanteerd gaat worden in de monitor Publieke Dienstverlening. Met behulp van die monitor wordt de dienstverlening door de gemeente over de volle breedte en volgens een standaardaanpak geïnventariseerd. In mei wordt het nu gehouden onderzoek nog een keer uitgevoerd. De gemeente heeft dan inzicht in de dienstverlening door de afdeling Burgerzaken en het Gemeentelijk Informatiecentrum in een 'gewone' maand en in de doorgaans drukke periode voor de zomervakantie.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie