NVJ onderzoekt arbeidsongeschiktheidsverzekering voor freelancers

Datum nieuwsfeit: 03-02-2002
Bron: Nederlandse Vereniging van journalisten

Nederlandse Vereniging van journalisten

Arbeidsongeschiktheidsverzekering

Een flink aantal freelance journalisten heeft geen arbeidsongeschiktheidsverzekering. Als argument om geen verzekering af te sluiten wordt vaak de torenhoge premie aangevoerd. De NVJ peilde vorig jaar al de behoefte aan een vorm van collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering voor freelancers die lid zijn van de NVJ. Het aantal reacties was toen minder groot dan verwacht. De NVJ constateert dat er de laatste maanden meer vragen binnenkomen over de arbeidsongeschiktheidsverzekering. De vereniging gaat daarom wederom de animo onderzoeken, alvorens een echte AOV wordt ontwikkeld. Bij een dergelijke verzekering zal rekening moeten worden gehouden met de specifieke werkomstandigheden en het daaraan gepaarde risico voor journalisten. Freelancers kunnen mailen naar (info@nvj.nl). Meer informatie: Ellie Speet, telefoon 020 6766771.