Volvo SCC Concept Car van het jaar

AutoRai

4-2-2002

Concept Car van het jaar

De Volvo Safety Concept Car (SCC) is door het Amerikaanse medium Automotive News verkozen tot Concept Car of the Year.

Ondanks de zeer stevige concurrentie van verschillende andere aansprekende concept cars, besloot Automotive News de Safety Concept Car de titel Concept Car of the Year toe te kennen. De SCC liet daarmee de Chrysler Crossfire, de Honda Dual Note, de Porsche Carrera GT en de Renault Talisman achter zich.

Tijdens een feestelijke ceremonie op 9 januari jl. op de autoshow in Detroit ontving de CEO en President van Volvo Car Corporation, Hans-Olov Olssen, de bijbehorende award.

Het is niet de eerste keer dat de SCC een onderscheiding kreeg voor haar innovatieve technologie en aansprekende design. Vorig jaar is de SCC onderscheiden met de Britse Prince Michael Road Safety Award.

Uiteindelijk zal de SCC worden overgedragen aan het Smithsonian Intitute in Washington. De auto zal daar deel gaan uit maken van de permanente verzameling.