Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Interbrew klaar voor autonome groei van Engelse activiteiten

Datum nieuwsfeit: 04-02-2002
Vindplaats van dit bericht
Bron: Euronext Brussels
Zoek soortgelijke berichten

Euronext Brussels

Persberichten - 04/02/2002

Interbrew klaar voor autonome groei van Engelse activiteiten

Interbrew, The Worlds Local Brewer ©, heeft, na goedkeuring door de Britse autoriteiten, de verkoop van Carling Brewers aan Adolph Coors Company voltooid. Interbrew zal de weerhouden activiteiten van Bass Brewers in Schotland en Ierland zo snel mogelijk in zijn UK platform integreren, terwijl de Bass Ale en Tennents merken Stella Artois, Boddingtons en Hoegaarden vervoegen in een goed uitgebouwd produktaanbod aan de consument. De geïntegreerde activiteiten, goed voor een marktaandeel van ruim 16% van de Britse biermarkt, bieden Interbrew een stevig platform voor verdere autonome groei. De activa en de merken die we van Bass Brewers weerhouden, vormen een uitstekende uitbreiding van onze activiteiten in het Verenigd Koninkrijk, aldus Hugo Powell, CEO van Interbrew. Hun integratie met ons bestaande platform verschaft ons de geschikte omvang en merkenportefeuille om onze UK business vastberaden te laten groeien. Interbrew The Worlds Local Brewerã Interbrew is qua volume de tweede grootste brouwer ter wereld. De onderneming met hoofdzetel in België stelt wereldwijd ruim 34.000 mensen tewerk. De strategie van Interbrew, The Worlds Local Brewerã, bestaat er in, sterke lokale platformen uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten in de wereld. In de markten waar zij aanwezig is, respecteert Interbrew het lokale erfgoed en de traditie van de bierindustrie en helpt zij het locale management bij het verder uitbouwen van hun activiteiten. The Worlds Local Brewerã strategie is gebaseerd op vier peilers: eerst en vooral het versterken van de lokale merken (vaak marktleiders), daarna het introduceren van internationale premium en specialiteitsbieren, zoals Stella Artoisâ, Becksâ, Hoegaardenâ, Leffeâ en Bass® Ale . Tenslotte brengt Interbrew de lokale platformen aanzienlijke best practices bij en zet zij de groei van de lokale entiteiten kracht bij, zowel autonoom als door middel van selectieve acquisities. Meer dan 200 bieren van Interbrew worden in meer dan 120 landen verkocht. Verdere informatie over Interbrew kan geconsulteerd worden op www.interbrew.com

Bron: Interbrew
Provider: Euronext Brussels

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie