Datelnet verliest 250 arbeidsplaatsen

4 februari 2002

Verdere aanpassing organisatie Datelnet
Verlies van 250 arbeidsplaatsen

Datelnet N.V., onderdeel van het beursgenoteerde Imtech N.V., is voornemens het aantal arbeidsplaatsen met 250 (tot 1.500) te verminderen, teneinde de organisatie aan te passen aan de gewijzigde markt voor de aanleg van grootschalige telecommunicatie netwerken. Deze aanpassing ligt in het verlengde van de in de loop van 2001 uitgevoerde (en in december 2001 bekendgemaakte) inkrimping van het personeelsbestand met 650 medewerkers.

Circa de helft van het aantal van 250 heeft betrekking op het niet verlengen van tijdelijke contracten. Verwacht wordt dat enkele tientallen van de overige betrokkenen elders binnen het Imtech concern herplaatst kunnen worden. Ondanks inspanning om gedwongen ontslagen zoveel mogelijk te voorkomen, is voor 41 medewerkers van het bedrijfsonderdeel Geodata te Assen collectief ontslag aangevraagd.

Omtrent de voorgenomen reorganisatie is advies gevraagd aan de betrokken ondernemingsraden en vindt overleg plaats met de betreffende vakorganisaties.

Met de verwachting dat het voor Datelnet van belang zijnde deel van de telecommarkt in de tweede helft van 2002 gaat aantrekken, zal Datelnet met deze aanpassing als slagvaardige organisatie daarop succesvol kunnen opereren.