Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 05-02-2002

Datum nieuwsfeit: 05-02-2002
Bron: Politie Limburg-Noord

Korps: Limburg-Noord, plaats: Venlo 5-02-2002 Extra mediabericht 5 februari (13.45 uur)

LINNE Bot niet van menselijke afkomst LINNE Onderzoek door het Nederlands Forensisch Instituut in Rijswijk heeft uitgewezen dat het bot dat onlangs in Linne werd gevonden zeker niet van menselijke afkomst is. Het bot is van dierlijke afkomst maar van welk dier is verder niet meer onderzocht. Het Instituut heeft bij dit onderzoek hulp gehad van de Universiteit van Leiden. Deze uitslag is vandaag rond het middaguur aan de Technische Recherche van de politie Limburg-Noord medegedeeld. Hiermee is voor de politie Echt het onderzoek rondom de botvinding afgesloten. De bouwwerkzaamheden aan de pastorie kunnen wat de politie betreft weer worden hervat. Het bot werd circa 2 weken geleden tijdens bouwwerkzaamheden in de pastorie van Linne door een bouwvakker gevonden. Via diverse handen is het bot uiteindelijk terechtgekomen bij de afdeling pathologie van het Roermondse ziekenhuis. De politie werd begin vorige week middels een anonieme brief in kennis gesteld van de vondst. In het dorp werd door enkelen al snel een relatie gelegd met de vermissing van een kind ruim zeventig jaar geleden in Linne. De politie Limburg-Noord heeft die eventuele relatie verder niet onderzocht in afwachting van de uitkomsten van het botonderzoek door het Nederlands Forensisch Instituut. Die uitslag is voor de politie reden om geen verder onderzoek in te stellen.