Rabobank helpt studenten bij vinden kamer

Datum nieuwsfeit: 05-02-2002

RABOBANK NEDERLAND

Rabobank helpt studenten bij vinden kamer

Rabobank introduceert Rabobank Kamer Alert Service, een landelijke internet-service die studenten helpt met het vinden van een kamer. Dit initiatief, dat sinds 1 februari operationeel is, is opgezet in samenwerking met de website Kamernet.nl. Aanmelding kan via de site Rabobank.nl.

Met de Rabobank Kamer Alert Service kan de student via email of SMS bericht krijgen als er een kamer beschikbaar komt die aan vooraf aangegeven eisen voldoet. Men kan instellen in welke plaats een kamer wordt gezocht, hoeveel huur men maximaal wil betalen, etc. Op het moment dat er een geschikte kamer vrijkomt, wordt er een bericht verstuurd. Deze Rabobank Kamer Alert-emails zijn gratis. De Rabobank Kamer Alert-SMS'jes kosten 0,40 euro per stuk. Houders van een Rabo Studentenrekening krijgen de eerste tien Rabobank Kamer SMS'jes gratis.

De Rabobank Kamer Alert Service gaat tevens via eigen kanalen, zoals het ledenblad U (oplage 2,3 miljoen) en via de Rabobank internetsite, klanten stimuleren kamers aan te bieden.

Projectleider Rabobank Casper van Amelsfort: 'Uit onderzoek blijkt dat het zoeken van een kamer voor studenten elk jaar moeilijker wordt. Sommigen zoeken meer dan een jaar naar een kamer. Met de Rabobank Kamer Alert Service wordt vraag en aanbod op een eenvoudige manier bij elkaar gebracht. Wij verwachten dat we studenten hiermee goed kunnen helpen. De mobiele, kamerzoekende student is via e-mail en SMS veel beter bereikbaar'

Voor meer informatie:

Hans van Zon
Rabobank Nederland
Directoraat Communicatie
Croeselaan 18, 3521 CB Utrecht
Postbus 17100, 3500 HG Utrecht
tel. 030-2164304, 06-51517318
(j.zon@rn.rabobank.nl)
fax 030-2161916

Over de Rabobank Groep
De Rabobank Groep is een brede financiële dienstverlener. Door de coöperatieve grondslag is de Rabobank Groep er primair voor de klant. Alle onderdelen van de Groep werken nauw samen om de klanten tegen de best mogelijke prijskwaliteitsverhouding een breed pakket aan te bieden van financiële diensten en producten zoals betalen, sparen, lenen, verzekeren en beleggen. De Groep bestaat uit 376 zelfstandige lokale coöperatieve Rabobanken met gezamenlijk ruim 825.000 leden en uit bekende dochterondernemingen als Robeco, Interpolis, Schretlen en Co, Effectenbank Stroeve, Rabobank International, De Lage Landen en Gilde Investment. Internationaal is de groep met 142 vestigingen vertegenwoordigd in 38 landen. De Rabobank heeft de hoogste waarderingen voor kredietwaardigheid van de grote ratinginstituten. De Rabobank Groep heeft op de Nederlandse thuismarkt 9 miljoen particuliere en zakelijke klanten en is marktleider op vrijwel alle gebieden van financiële dienstverlening.

05 feb 02 11:26