Vakbonden en werkgevers starten commissarissen-register

Bron: FNV

FNV

Vakbonden en werkgevers starten commissarissen-register

Vanaf vandaag kunnen ondernemingsraden terecht bij het Nationaal Register Commissarissen en Toezichthouders bij het vinden van geschikte commissarissen en toezichthouders. Nieuwe wetgeving regelt dat ondernemingsraden en aandeelhouders meer invloed krijgen op de kwaliteit van bedrijven en instellingen. Hierdoor krijgt de OR in zogenaamde structuurvennootschappen het recht om een derde van het aantal commissarissen voor te dragen.

Het Register is een samenvoeging van de registers van kandidaat-commissarissen en toezichthouders van FNV (Formaat), CNV en de stichtingen CommissarissenRegister en BestuursRegister.

VNO-NCW, Nederlands Centrum van Directeuren en Commissarissen, FNV, Formaat, CNV, Unie ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen