CDA wil dat Herfkens opheldering geeft over steun aan dictatuur

Datum nieuwsfeit: 07-02-2002
Bron: Ingezonden persbericht

Herfkens moet opheldering geven over steun aan dictatuur

De CDA-fractie maakt zich ernstige zorgen over het gevoerde landenbeleid van de Minister van Ontwikkelingssamenwerking. Zo krijgt het Afrikaanse land Eritrea hulpgelden van Nederland omdat het staat op de zogeheten landelijst van Herfkens. Tweede Kamerlid Gerda Verburg: "Dan zou het dus moeten voldoen aan de drie door de regering opgestelde voorwaarden: goed bestuur en goed beleid, een bepaalde mate van armoede en behoefte aan hulp. Het is zeer twijfelachtig of Eritrea hieraan voldoet. De huidige president van Eritrea, Isaias Afewerki, voert vrijwel een dictatoriaal bewind."

Verburg: "Minister Herfkens voert ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen