Politiebericht Limburg-Noord, plaats: venlo

Datum nieuwsfeit: 08-02-2002
Bron: Politie Limburg-Noord

Korps: Limburg-Noord, plaats: venlo 8-02-2002
Mediabericht 08-02-02 05.10 uur (extra bericht)

Swalmen Gewapende overval
SWALMEN Drie onbekende mannen hebben in de vroege morgenuren van vrijdag een gewapende overval gepleegd op een vrijstaande woning aan de Raaystraat. De met bivakmutsen gemaskerde mannen drongen het alleenstaande huis bij een bedrijf binnen en bedreigden en mishandelden de bewoners. De 52-jarige eigenaar van het bedrijf, die beneden in de woning was, werd door de indringers bedreigd en geschopt en geslagen. Ook 53-jarige vrouw die op de bovenverdieping aanwezig was werd geslagen en geschopt en van de trap geduwd. Beiden raakten door het geweld dat tegen hen werd gebruikt gewond. De gewapende indringers eisten geld van het echtpaar, waarvan de man onder dwang de kluis moest openen. Nadat de inhoud van de kluis in hun bezit was, knevelden de daders hun slachtoffers en vertrokken op onbekende manier. Meer informatie is op dit moment niet beschikbaar. Vervolgbericht in de loop van vrijdag.

Panningen Uitslaande brand

PANNINGEN Bij een uitslaande brand in de Heibloemstraat vrijdagmorgen omstreeks 04.35 uur heeft de brandweer drie personen uit het brandende pand moeten redden. De brand in de woning is dermate fel, dat gevreesd moet worden voor overslaan naar het belendende pand. Dit is een machinefabriek. De brandweer moet alle moeite doen om dit pand te sparen. Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met de commandant van de brandweer.