Alternatief olympisch vuur op de Dam

FNV

Alternatief olympisch vuur op de Dam
fnv voorlichting - publieksinfo@fnv.nl

FNV-bestuurder Agnes Jongerius zal morgenmiddag om 12 uur een alternatief olympisch vuur aansteken op de Dam. Het gaat om een symbolisch protest tegen het Olympisch Comite en zijn kledingleverancier. De officiele kledij van de olympische fakkeldragers blijkt namelijk afkomstig uit het dictatoriale Birma.Het Olympische vuur dat morgen wordt ontstoken is besmet. De kleding van de 11.500 fakkeldragers is gemaakt in Birma. De FNV, de Schone Kleren Kampagne, Burma Centrum Nederland en de Novib roepen het Internationaal Olympisch Comité (IOC) op haar inkoopbeleid te herzien.

FNV-bestuurder ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen