Politiebericht Limburg-Zuid: Heerlen 11-02-2002

Datum nieuwsfeit: 11-02-2002
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Heerlen 11-02-2002 Verkeershandhavingsteam
Persbericht, 13.45 uur; (J. Clermonts)

475 bestuurders gecontroleerd bij alcoholcontrole in Kerkrade

Het verkeershandhavingsteam voerde gisteravond een alcoholcontrole uit op de Kaalheidersteenweg en de Eygelshovergracht te Kerkrade. Van de 475 bestuurders, die aan een blaastest onderworpen werden, bleken slechts 5 een te hoog promillage te hebben. Een 26 jarige bewoner van Kerkrade had de hoogste uitslag van 2.2 promille. Zijn rijbewijs werd ingevorderd en hij zal zich te zijner tijd bij de rechter mogen verantwoorden. De hoogst opgelegde boete bedroeg 190,00.

Tijdens de gisteren overdag gehouden radarcontrole op de N281 (richting België) passeerden 1090 voertuigen de radarpost, waarvan 140 te hard reden en 183 km/uur als hoogst gereden snelheid gemeten werd. In de richting Duitsland passeerden 450 voertuigen en daarvan reden 36 bestuurders te hard en was 134 km/uur de hoogst gemeten snelheid.